اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / اسامی موسسات غیرانتفاعی مجاز به دریافت شهریه فرهنگی اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اسامی موسسات غیرانتفاعی مجاز به دریافت شهریه فرهنگی اعلام شد

مدیرکل دفتر آموزشهای آزاد، غیر دولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، اسامی موسسات آموزش عالی غیردولتی را که مجاز به دریافت سرانه فرهنگی دانشجویی هستند اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر غلامعلی نادری اظهار داشت: براساس بخشنامه ای که در تاریخ 19 مهرماه سال 90 تحت عنوان "مصوبه شورای هماهنگی فعالیتهای مشترک سازمان امور دانشجویان و معاونت فرهنگی اجتماعی" صادر شد دانشجویان موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باید علاوه بر شهریه، سرانه دانشجویی و فرهنگی پرداخت کنند؛ همچنین در تاریخ 10 بهمن ماه نیز معاونت دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برای تاکید براین مصوبه، بخشنامه دیگری صادر کرد. وی ادامه داد: براساس این بخشنامه، موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی می توانند مبلغ 21 هزار و 600 تومان از دانشجویان به عنوان سرانه فرهنگی دانشجویی دریافت کنند.   مدیرکل دفتر آموزشهای آزاد و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی فقط در صورتی مجاز به دریافت شهریه از دانشجویان هستند که حکم معاونت فرهنگی و اجتماعی، شماره حساب مستقلی برای واریز مبلغ سرانه فرهنگی دانشجویی، دفتر مشاوره ، کانونهای فرهنگی، قرآنی و انجمنهای علمی و مجوز تشکیل هیأت امنا از مرکز هیأت امنای وزارت علوم را داشته باشند.   وی گفت: هر موسسه که این شرایط را فراهم کرد می تواند با ارسال آن به سازمان امور دانشجویان و دریافت ابلاغ، از دانشجویان سرانه ذکر شده را دریافت کند و با موسساتی که بدون دریافت ابلاغ قانونی نسبت به دریافت این شهریه اقدام کنند برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.
  مدیرکل دفتر آموزشهای آزاد، غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم ادامه داد: موسساتی که تاکنون مجوز لازم را دریافت نکرده اند می توانند با مراجعه به سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و انجام مراحل قانونی این ابلاغ را اخذ کنند.
اسامی موسساتی که مجاز به دریافت سرانه فرهنگی دانشجویی هستند به این شرح است:   استان مازندران: موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی خزر،‌ علوم و فنون، مازیار، نیما، روزبهان، کمال الملک، دانشگاه علوم و فنون مازندران، صالحان، دانشگاه شمال، سمنگان، تجن و صنعتی مازندران.
استان اصفهان: موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی دانش پژوهان سپاهان، شیخ بهایی، صنعتی فولاد و فیض الاسلام.
استان قزوین: موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غزالی، کار و علامه دهخدا.
  استان خراسان رضوی: موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سبحان و سلمان.
استان سمنان: موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ایوانکی و ادیبان.
استان آذربایجان شرقی: موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ربع رشیدی .
  استان آذربایجان غربی: موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی علم وفن.   استان گلستان: موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی لامعی گرگانی و شرق گلستان.
استان زنجان: موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی روزبه.

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۱