اخبار / دانشگاهی / ارزیابی دوره های ارشد و دکتری آزاد / پذیرش برخی رشته ها صفر می شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پذیرش برخی رشته ها صفر می شود

سرپرست دانشگاه آزاد از تشکیل تیمی برای ارزیابی تمام دوره های کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه خبر داد و گفت: اگر «رشته محلی» کیفیت لازم را نداشته باشد ، جذب دانشجو در آن صفر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد نوریان امروز در برنامه سی‌ و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد و همچنین پنجمین دوره جشنواره فرهیختگان گفت: تیمی در دانشگاه ایجاد شده تا تمام دوره های کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه را مورد ارزیابی درونی قرار دهد و اگر «رشته محلی» کیفیت لازم را نداشته باشد، جذب دانشجو در آن صفر خواهد شد.<>وی افزود: این کمیته با همکاری معاونت آموزشی تشکیل شده است.

<>سرپرست دانشگاه آزاد گفت: در گذشته دانشگاه به دلیل برخی مشکلات که در رشته محل های خود داشت با وزارت علوم ارتباط خوبی نداشت که اکنون این روند اصلاح شده و تمامی رشته های دانشگاه که در دفترچه دکتری امسال آمده است مجوز دارد.

<>وی افزود: در ابتدای ورودم به دانشگاه ۱۴۶ واحد این دانشگاه زیانده بودند که امیدوارم  طی ۳ سال آینده موضوعی به عنوان زیانده بودن واحدها مواجه نباشیم.

<>نوریان اظهار داشت: اگر مدیری در دانشگاه آزاد خوب کار کند دلیلی بر تغییر آن وجود ندارد. اما اگر مدیری آدم خوبی باشد اما عملکرد کاری خوبی نداشته باشد باید تغییر کند.

<>وی اظهار داشت: برخی می گویند ما آمده ایم که عده زیادی را اخراج کنیم این حرف اصلا صحیح نیست.

<>سرپرست دانشگاه آزاد گفت: مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای به این دانشگاه دارند بنابراین ما تلاش می کنیم تا بتوانیم در راستای دغدغه های ایشان در حوزه آموزش های مهارتی و تربیت نیروهای متخصص قدم برداریم.

<>نوریان اظهار داشت: مردم با حضور گسترده در انتخابات افتخار آفریدند و این موفقیت را به مقام معظم رهبری تبریک می گوییم همچنین تبریک دیگر ما به رئیس جمهور منتخب مردم است.

<>وی اظهار داشت: محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه نیز توانسته اند نفر اول در کسب رای شورای شهر تهران باشند که به وی نیز تبریک می گوییم.

<>وی عنوان کرد:تخصیص بورس تحصیلی به افراد شاخص علمی به ویژه نخبگان مناطق محروم از برنامه های این دانشگاه است که در حال برنامه ریزی برای تحقق آن هستیم.

<>سرپرست دانشگاه آزاد ادامه داد: توسعه مناطق تحقیقاتی عملیاتی و توسعه زیرساخت های استراتژی دانشگاه از دیگر برنامه های ما است.

<>وی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه داریم شبکه علمی میان دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور را راه اندازی کنیم و پس از آن شبکه علمی میان این دانشگاه و دانشگاه های خارجی با هدف تبادل استاد و دانشجو و انجام فعالیت های تحقیقاتی مشترک راه اندازی خواهد شد.

<>سرپرست دانشگاه آزاد افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی از برنامه های این دانشگاه است و برنامه داریم رشته های دانشگاهی را با شرایط منطقه ای و استانی راه اندازی کنیم و توسعه دهیم.

<>نوریان اظهار داشت: بازنگری محتوای دروس دانشگاهی و برنامه ریزی برای ایجاد رشته های میان رشته ای از دیگر اولویت های این دانشگاه در حوزه آموزشی به شمار می رود.

<>وی با اشاره به آمادگی دانشگاه آزاد برای ورود به آموزش های مهارتی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه دغدغه ویژه‌ای دارند که این دانشگاه آمادگی خود را برای تبدیل مراکز سمای خود برای فعالیت های کارآفرینانه اعلام کرده است.

<>سرپرست دانشگاه آزاد اظهار داشت: با پیگیری های مستمر دکتر ولایتی این دانشگاه رابطه مثبتی با شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

<>وی با اشاره به انتصاب معاون فرهنگی جدید این دانشگاه گفت: با تغییرات به وجود آمده امیدواریم در بحث فرهنگی رشد بهتری داشته باشیم و تغییرات محسوسی در این زمینه ایجاد شود.

<>نوریان در خصوص حمایت از نخبگان در دانشگاه آزاد نیز گفت: در جلسه آینده هیات امنا که هفته آینده برگزار خواهد شد موضوع جذب و حمایت از نخبگان در دانشگاه آزاد بررسی خواهد شد.

<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری، کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶