اخبار / دانشگاهی / ارتـقای 46 درصدی رتبه پژوهشی دانـشگاه دریانوردی چـابهار به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ارتـقای 46 درصدی رتبه پژوهشی دانـشگاه دریانوردی چـابهار

رتبه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در فعالیت های علمی و پژوهشی با رشد 46 درصدی طی سه سال گذشته همراه بوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر منصور کیانی مقدم- معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اظهار داشت: براساس رتبه بندی و نظارت پایگاه استنادی جهان اسلامISC و پایگاه اطلاعات علمی جمهوری اسلامی ایران(SID) این دانشگاه توانست در فعالیت های علمی و پژوهشی طی سه سال گذشته به رشد 46 درصدی دست یابد.
وی با اشـاره به فعالیت های پنج گانه ارزیابی دانشگاهها که عبارتند از پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات و فعالیت های اجتماعی و اقتصادی می باشد تصریح کرد: بر این اساس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در حوزه پژوهشی ارتقای چشمگیری داشته است.
معاون دانشگاه شـاخـص های ایـن ارتقا را شامل کـیفیت پژوهش ، کارایی پژوهش ، حجم پژوهش، نرخ رشد ، نرخ رشد کارآیی پژوهش و همچنین میزان جوایز دریافت شده توسط دانشگاه برشمرد.
وی یادآور شد: در تلاش هستیم با ارتقای کیفیت، حجم و کارایی معیارهای اصلی سنجش پژوهشی دانشگاه، به عنوان یکی از تخصصی ترین دانشگاههای کشور در حوزه دریانوردی و علوم دریایی در پیشرفت های علمی و تحقیقاتی کشور سهم به سزایی داشته باشیم.
کـیانی مقدم افزود: در این راستا برنامه های کوتاه ، میان و بلند مدت پژوهشی تدوین شده و در حال اجرا می باشد که اثرات آن به خوبی در ارتقای جایگاه پژوهشی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به عنوان قطب تامین کننده نیروی انسانی ناوگان تجاری دریایی و پیشتاز تامین نیروی انسانی علوم دریایی کشور ، کاملا مشهود است.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲