اخبار / دانشگاهی / ارائه راه حل معمای ریاضی لیب با روشی ساده در دانشگاه ارومیه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ارائه راه حل معمای ریاضی لیب با روشی ساده در دانشگاه ارومیه

عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه ارومیه گفت: راه حل معمای ریاضی لیب با روشی کوتاه و ساده توسط دانشجوی دکترای دانشگاه ارومیه ارائه شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، علی عبادیان عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه ارومیه گفت: راه حل معمای ریاضی لیب با روشی کوتاه و ساده توسط دانشجوی دکترای دانشگاه ارومیه ارائه شد.
وی در خصوص حل معمای لیب افزود:این مسئله توسط لیب، ریاضیدان معروف ارائه شده بود که اولین راه حل اثبات آن در سال 1973 در نشریه Advances in mathematics"" در 21 صفحه منتشر شد که سال‌های بعد، ریاضیدانان دیگری موفق شدند این قضیه را در هفت صفحه اثبات کنند.
عبادیان در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دانشجویان دکتری ریاضی دانشگاه ارومیه پایان نامه‌ای را در خصوص گرایش آنالیز تابعی نوشت و توانست بعد از یکسال تلاش مستمر، قضیه مهم ریاضی را در مجله معروف PANS با ضریب تاثیر 10 در سال 2011 به چاپ برساند.
وی در ادامه گفت: در ادامه کار با استناد به مقاله مذکور مسئله معروف لیب به صورت بسیار ساده اثبات و در ژورنال معروف"Advances in mathematics" در سال 2013 چاپ شد.
گفتنی است دو مجله مذکور از مجلات بسیار معتبر جهانی در علم ریاضیات هستند و چاپ مقالاتی که در علم تحول اساسی به وجود می آورد در آنها میسر می باشد.

تاریخ خبر دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲