اخبار / دانشگاهی / ارائه تسهیلات استعداد درخشان برای دانشجویان کارشناسی و ارشد نمونه / فرصت مطالعاتی 6 تا 9 ماهه خارج جهت دانشجویان نمونه دکتری به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

فرصت مطالعاتی 6 تا 9 ماهه خارج جهت دانشجویان نمونه دکتری

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان دانشجویان با ابراز خوشحالی از حضور در بیست و چهارمین دوره جشنواره دانشجویان نمونه گفت: امیدواریم این دانشجویان الگویی برای دیگر دانشجویان شوند. در این دوره سعی کرده‌ایم تا آیین‌نامه‌ها را کیفی‌تر کنیم و شاخص‌های بیشتری را ملاک قرار دهیم. قاعدتاً دانشجویان در همه ابعاد پژوهشی، آموزشی، فرهنگ، اجتماعی و ... باید بهترین باشند.

صدیقی گفت: فرآیند انتخاب دانشجوی نمونه از دانشگاه‌ها شروع شد و به وزارتخانه‌ها رسید. در این دوره تلاش کردیم تا دانشگاه‌های غیردولتی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی نیز حضور داشته باشند.

او گفت: در مجموع بین دو وزارت علوم و بهداشت توافق شد تا 40 دانشجوی نمونه انتخاب شوند و در نهایت 27 نفر از وزارت علوم و 13 نفر از وزارت بهداشت شایسته تقدیر شناخته شدند.

معاون وزیر علوم به تعداد شرکت‌کنندگان در سطح دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در مجموع در سطح دانشگاهی 2هزار و 248 نفر در بیست‌وچهارمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه شرکت کردند که از این تعداد 251 نفر به دو وزارت معرفی شدند و در نهایت 40 نفر حداکثر امتیازات را کسب کردند که از این تعداد نیز 25 نفر آقایان و 15 نفر خانم‌ها هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان به جوایز در نظر گرفته شده برای دانشجویان نمونه اشاره کرد و افزود: به روال گذشته به این دانشجویان در حد توان دو وزارت، جوایز نقدی تعلق می‌گیرد و همچنین برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی‌ارشد بر اساس آیین‌نامه استعداد‌های درخشان و نیز برای دانشجویان دکتری حمایت از آن‌ها برای گذراندن فرصت‌های مطالعاتی 6 و 9 ماهه در خارج از کشور در نظر گرفته شده است. با بنیاد ملی نخبگان نیز به تفاهم رسیده‌ایم تا این دانشجویان بتوانند از امتیازهای آن بنیاد نیز استفاده کنند.

صدیقی گفت: باید تلاش کنیم تا از مجموع نخبگان کشور در انجام کارهایی که می‌توانند حمایت کنیم. دستگاه‌های مختلف کشور باید دست به دست هم دهند تا نخبگان بتوانند با شور بیشتری در کشور فعالیت کنند و آن‌ها به جای خروج از کشور مسیر برعکسی داشته باشند.

صدیقی به تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان اشاره کرد و گفت: ما در حوزه تسهیلات رفاهی وام‌ها را هدفمند‌تر کردیم. گرچه همه دانشجویان را پوشش می‌دهیم، اما دانشجویان نمونه را هم در اولویت پرداخت‌ها و هم افزایش تعرفه‌ها حمایت بیشتری می‌کنیم. در کنار این تسهیلات مراکز رشد هم می‌توانند بسترهای مناسبی برای حضور بیشتر نخبگان باشند.

رئیس سازمان امور دانشجویان بر حمایت‌های بیشتر از دانشجویان دکتری تاکید کرد و گفت: حمایت از مجموع دانشجویان دکتری در دستور کار ما قرار داشته و دارد چرا که تولید علم بیشتر از طریق کسانی انجام می‌شود که زمان بیشتری دارند و بر همین اساس وام ویژه دانشجویان دکتری که از سال 93 شروع شده است با شیب بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3 

تاریخ خبر پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵