اخبار / علمی، پژوهشی / اختصاص پژوهانه برای کاربردی شدن پایان نامه های دانشجویی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اختصاص پژوهانه برای کاربردی شدن پایان نامه های دانشجویی

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاه سال‌هاست درجهت کاربردی کردن پایان‌نامه‌های دانشجویی حرکت می‌کند و برای کاربردی شدن پایان‌نامه‌های دانشجویی به اعضای هیات علمی گرنت (پژوهانه) اختصاص می دهد . دکتر حسن مروتی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کاربردی شدن پایان نامه های دانشجویی گفت: تحقیقات در دانشگاه‌ها، به سمت تقاضا محور شدن پیش می‌روند و یکی از تحقیقات اصلی که رکن اساسی در دانشگاه‌ها محسوب می شود خود پایان نامه‌ها هستند. وی ادامه داد: پایان‌نامه‌ها به عنوان یک کار پژوهشی و تحقیقاتی رابطه تنگاتنگی با آموزش دارند دانشجو بعد از گذراندن پایان‌نامه است که دوره آموزش خود را به اتمام می رساند، پایان نامه‌ها یک بحث پژوهشی قوی هستند که می شود به خوبی از آن استفاده کرد.   رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: اگر پایان نامه‌ها متناسب با نیاز جامعه باشد و به سمت کاربردی شدن حرکت کنند علاوه براینکه بعد آموزشی بهتر انجام شده و تحصیل متناسب با نیاز جامعه پیش می رود، دیگر پایان‌نامه‌ها به عنوان یک کار کتابخانه‌ای بدون استفاده گوشه کتابخانه‌ها نمانده و علاوه بر اینکه دانشجو فارغ التحصیل می‌شود نیازی از نیازهای جامعه هم حل می شود.   وی با ارایه مثالی گفت: اگر در تمام رشته‌های مختلف دانشگاهی در سراسر کشور 10 هزار نفر در سال فارغ التحصیل شوند ، 10 هزار پایان‌نامه با موضوعاتی  که جامعه با آن روبروست کاربردی شود تحولی عظیم در آموزش عالی کشور رخ می‌دهد.
مروتی افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز سال‌هاست درجهت کاربردی کردن پایان‌نامه‌های دانشجویی حرکت می کند و برای کاربردی شدن پایان نامه های دانشجویی به اعضای هیات علمی گرنت اختصاص می دهد.   وی افزود: همچنین ارگان‌های بیرون از دانشگاه هم زمانی که موضوعی به دانشگاه ارجاع می دهند مقداری هزینه آن را تامین می کنند که این باعث می‌شود که زودتر مراحل کاربردی شدن تحقیقات فراهم شود.

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۱