اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / احداث کتابخانه‌های تخصصی و موضوعی در سطح دانشگاه‌های کشور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

احداث کتابخانه‌های تخصصی و موضوعی در سطح دانشگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم گفت: ‌احداث و راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی و موضوعی در دانشگاه‌ها، تجهیز کتابخانه‌های خوابگاهی و تأسیس کتابخانه‌های مشارکتی از جمله اقدامات وزارت علوم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در دانشگاه‌هاست. خبرگزاری فارس: احداث کتابخانه‌های تخصصی و موضوعی در سطح دانشگاه‌های کشور جلیل دارا مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر گفت: تا پایان سال جاری ۶ مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: فاز اجرایی این دوره از مسابقات همزمان با آغاز هفته کتاب و عید سعید غدیرخم آغاز شده و مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی غدیر ویژه دانشجویان دانشگاه‌های کشور، آغاز شده است.

دارا خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی میان دانشجویان و تشویق جوانان و انجام مطالعه هدفمند و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان، وزارت علوم برنامه‌‌های جامعی را در نظر گرفته است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد:‌ احداث و راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی و موضوعی مانند کتابخانه‌های دفاع‌مقدس و امام و انقلاب در سطح دانشگاه‌های کشور، تجهیز کتابخانه‌های خوابگاه‌های دانشجویی و تأسیس کتابخانه‌های مشارکتی از جمله اقدامات وزارت علوم برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در دانشگاه‌هاست.

وی در ادامه گفت:‌ برنامه‌های رقابتی و مسابقات کتاب‌خوانی گامی در راستای ایجاد نهضت مطالعه هدفمند در دانشگاه‌هاست که این برنامه‌ها پس از انعقاد تفاهم‌نامه وزارت علوم با نهاد کتابخانه‌ها در قالب ۶ مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی تا پایان سال ۹۰ برگزار می‌شود.

دارا در پایان خاطرنشان کرد: مسابقه کتاب‌خوانی غدیر به صورت مکتوب و اینترنتی برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند به ادارات کل فرهنگی دانشگاه‌های کشور و یا کتابخانه‌های عمومی شهر خود مراجعه کنند.

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۰