اخبار / علمی، پژوهشی / اتمام عملیات ساخت ماهواره شریف‌ست و اعلام جزئیات به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

اتمام عملیات ساخت ماهواره شریف‌ست و اعلام جزئیات

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: عملیات ساخت ماهواره شریف‌ست چند ماه است به اتمام رسیده و این ماهواره همچنان در نوبت پرتاب است.
رضا روستاآزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در پاسخ به اعلام زمان پرتاب ماهواره شریف‌ست، گفت: این ماهواره چند ماهی است که تکمیل شده و در نوبت پرتاب قرار دارد.
وی افزود: البته تا زمانی که نوبت پرتاب برای ماهواره شریف‌ست صورت گیرد از فرصت استفاده کرده و اقداماتی را در زمینه توسعه این ماهواره انجام می‌دهیم.
روستا آزاد ادامه داد: از فصل بهار عملیات ساخت این ماهواره به اتمام رسیده بود و تعیین زمان پرتاب برعهده سازمان فضایی کشور است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه شریف‌ست با ماهواره‌بر بومی سفیر یک ـ بی به فضا پرتاب می‌شود، اضافه کرد: این ماهواره پس از پرتاب با ماموریت تهیه تصویر رنگی و مخابره آن به زمین در ارتفاع 500 کیلومتری از سطح زمین قرار می‌گیرد.
وی درباره ویژگی‌های این ماهواره گفت: وزن ماهواره دانشجویی شریف‌ست کمتر از 50 کیلوگرم است و به منظور طراحی و ساخت آن فعالیت‌های دقیق علمی و پژوهشی با حضور بیش از 100 نفر از دانشجویان، دانش آموختگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شریف انجام شده است.

تاریخ خبر دوشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۲