اخبار / دانشگاه علوم پزشکی / آیین نامه وزارت بهداشت برای حجاب دانشجویان به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آیین نامه وزارت بهداشت برای حجاب دانشجویان

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت جزئیات برنامه های این وزارتخانه برای حجاب و عفاف دانشجویان را تشریح کرد و گفت: شرکت در مجالس خصوصی و عرضه در انظار عمومی باید متفاوت باشد و از لحاظ فرهنگی باید در این زمینه اقدام زیربنایی صورت بگیرد. معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت جزئیات برنامه های این وزارتخانه برای حجاب و عفاف دانشجویان را تشریح کرد و گفت: شرکت در مجالس خصوصی و عرضه در انظار عمومی باید متفاوت باشد و از لحاظ فرهنگی باید در این زمینه اقدام زیربنایی صورت بگیرد. دکتر فرحناز ترکستانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پوشش مطلوب برای محیط های درمانی و دانشگاهی به زودی تعریف شده و در سال تحصیلی جدید به دانشجویان ارائه می شود افزود: کارگروه عفاف و حجاب در وزارت بهداشت با همکاری سه معاونت درمان، آموزشی و دانشجویی - فرهنگی ایجاد شده است و پس از تصویب مصوبه های مربوطه به این حوزه، مسئولیت آن بر عهده معاونت آموزشی قرار می گیرد و تخلف در این بخش نیز در حوزه آموزشی تعریف خواهد شد. وی به انجام نظرسنجی در مورد پوشش مطلوب اشاره و خاطرنشان کرد: نظرسنجی از دانشجویان علوم پزشکی در زمینه پوشش مناسب به عمل آمده است که نظر آنها به علاوه نظر کارگروه پس از جمع بندی تصویب و مراحل اجرایی آن آغاز می شود.

ترکستانی اظهار داشت: پوشش سراسری برای محیط های درمانی و پوشش محیط های دانشگاهی در این کارگروه تعریف می شود و برای سال تحصیلی جدید برای حوزه آموزشی و درمانی ارائه می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت تاکید کرد: این موضوع یک مطالبه کلی است و به هر حال محیط دانشگاه و محیط درمان باید از امنیت خاص خودش برخوردار باشد و با محیط مهمانی و بیرون از خانه متفاوت است از همین رو مسئله پوشش مناسب نیز به صورت کلی مطرح شده و چندان به جزئیات نمی پردازد. وی همچنین در حاشیه دومین نشست تخصصی جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان علوم پزشکی کشور با اشاره به این آیین نامه حجاب و عفاف افزود: با اجرایی شدن این آیین نامه، تخلف دانشجویان از آن مانند سایر تخلفات به صورت مستقیم توسط معاونت آموزشی دانشگاه بررسی می شود.
 
ترکستانی تصریح کرد: برای ارتقای سطح حجاب دانشجویان باید در کارگاههای توجیهی و با رویکرد فرهنگی بستری برای شرکت آنان فراهم شود.
 
ترکستانی با بیان اینکه در وضعیت کنونی استانداردها و ایده آل ها را خیلی بالا گرفته ایم، اظهار داشت: دانشجو باید به حد قابل قبول حجاب ترغیب شود و وقتی که فاصله اش را با بالا زیاد می بیند از ادامه راه منصرف می شود.
 
وی تاکید کرد: مفهوم حجاب باید از نظر نیاز عاطفی و دغدغه اجتماعی و مطالبه عمومی تعریف شود و به نقطه ای برسیم که حداقل به عنوان حقوق شهروندی به این قضیه احترام بگذارند.
 
معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش همچنین گفت: شرکت در مجالس خصوصی و عرضه در انظار عمومی باید متفاوت باشد و از لحاظ فرهنگی باید در این زمینه اقدام زیربنایی صورت بگیرد.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹