اخبار / دانشگاهی / آیین نامه تسهیلات تحصیل دانشجویان ممتاز به مقاطع بالاتر اصلاح شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آیین نامه تسهیلات تحصیل دانشجویان ممتاز به مقاطع بالاتر اصلاح شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت اصلاحیه آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان دانشگاه های علوم پزشکی به مقاطع بالاتر تحصیلی را اعلام کرد.
<>به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر باقر لاریجانی در نامه ای اصلاحیه آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر تحصیلی را اعلام کرده است.

<>این اصلاحات پس از تصمیمات اتخاذ شده در جلسه شورای معین شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت بهداشت اعلام شده است.

<>در این نامه آمده است: با توجه به تصمیمات متخذه در جلسه شورای معین شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت بهداشت ، بند ۸-۲ ماده ۲ ( موضوع پذیرش بدون آزمون از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد) ، «آین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر تحصیلی» مصوب ۲۱ دی ماه ۸۹ به شرح زیر اصلاح می شود و برای پذیرش دانشجو از سال تحصیلی ۹۷-۹۶  قابل اجرا خواهد بود.

<>در این اصلاحیه آمده است: «دانشجوی ممتاز هر رشته تحصیلی مجاز است فقط در مقطع بالاتر رشته همنام به تحصیل بپردازد و در صورتی که در مقطع کارشناسی ارشد، رشته همنام رشته تحصیلی مقطع قبلی وجود نداشته باشد، سهمیه ۱۰ درصد بدون آزمون حذف و به ۲۰ درصد سهمیه پذیرش با آزمون تبدیل می شود. در این صورت شرکت در آزمون و کسب حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده آزاد در رشته / محل مورد تقاضا الزامی خواهد بود.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی
(وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵