اخبار / دانشگاهی / آمار قبولی‌ها و حاضرین در آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آمار قبولی‌ها و حاضرین در آزمون‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برتری 139 نفر در آزمون‌های بورد فوق‌تخصصی و بورد تخصصی، گفت: از این تعداد 82 نفر در آزمون بورد تخصصی و 47 نفر در آزمون بورد فوق تخصصی رتبه برتر کسب کردند.
به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهرام عین‌اللهی در مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست‌وهفتمین آزمون دانشنامه بورد فوق‌تخصصی و شصتمین آزمون دانشنامه بورد تخصصی، با بیان اینکه 2294 داوطلب در آزمون شفاهی و 2790 در آزمون کتبی بورد تخصصی شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد 205 نفر در آزمون دانشنامه فوق تخصصی و 1664 نفر در آزمون تخصصی قبول شدند.
وی با بیان اینکه 2529 داوطلب در مرحله آزمون کتبی تخصصی و 2058 داوطلب در آزمون شفاهی تخصصی شرکت‌ کرده‌اند، گفت: 95 داوطلب در آزمون دانشنامه بورد تخصصی غایب بوده‌اند.
وی با اشاره به قبولی 66 درصد داوطلبان در آزمون کتبی بورد تخصصی، گفت: همچنین 77 درصد شرکت‌کنندگان در آزمون شفاهی بورد تخصصی قبول شدند.
وی با بیان اینکه 261 داوطلب در آزمون دانشنامه بورد فوق تخصصی شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد 214 داوطلب موفق به قبولی و 47 داوطلب مردود شده‌اند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در آزمون دانشنامه بورد فوق تخصصی چهار نفر غایب بوده‌اند، اظهارکرد: 82 درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمون قبول و 18 درصد از آنها مردود شده‌اند.
عین‌اللهی با بیان اینکه 205 نفر در آزمون شفاهی دانشنامه بورد فوق تخصصی قبول شده‌اند، گفت: 87 درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون دانشنامه بورد فوق تخصصی قبول و 13 درصد از آنها مردود شده‌اند.
وی با بیان اینکه برای برگزاری آزمون خوب، جلسات متعددی را با دبیران برگزار کردیم، گفت: در این دوره انتخاب دبیر به صورت انتخابی صورت گرفت، در حالی که در دوره‌های قبلی این انتخاب به صورت انتسابی بود که اعتراض بسیاری را دربر گرفته بود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: برای برگزاری آزمون حداکثر نکات ایمنی و علمی را برای طراحی و نگهداری سئوالات انجام شد.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲