اخبار / دانشگاهی / آغاز فعالیت دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار و پذیرش بیش از 300 دانشجو از مهر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز فعالیت دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار و پذیرش بیش از 300 دانشجو از مهر

رییس دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار از پذیرش بیش از 300 دانشجو در اولین سال شروع به‌ کار این دانشگاه در مهر امسال خبر داد.
جواد حدادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، با اشاره به آغاز فعالیت این دانشگاه، اظهارکرد: 320 دانشجو در مهر سال جاری در این دانشگاه پذیرش شده که 50 درصد پذیرفته‌شدگان زن و 50 درصد مرد هستند.
وی همچنین از اخذ مجوز جذب 32 هیات علمی برای این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: این تعداد عضو هیات علمی بورسیه و استخدامی هستند.
وی با بیان این‌که رشته مهندسی علوم در معدود دانشگاه‌های کشور وجود دارد، به وجود این رشته در این دانشگاه با 4 گرایش مهندسی ریاضی، مهندسی فیزیک، مهندسی شیمی و مهندسی زیست محیط اشاره کرد.
رییس دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار دو رشته دیگر این دانشگاه را مهندسی فناوری و اطلاعات و مهندسی صنایع عنوان کرد.
وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های فناوری‌های نوین سطح کشور سه دانشگاه است، در خصوص ظرفیت پذیرش داشنجوی غیربومی، اظهارکرد: تاکنون 220 دانشجوی متقاضی خوابگاه بوده‌اند که از لحاظ خوابگاه این دانشگاه هیچ مشکلی ندارد.
وی با بیان اینکه در ایران معدود دانشگاه‌هایی تحت عنوان کارآفرین و نسل چهارم مطرح است، گفت: در این راستا ضرورت چنین دانشگاهی در منطقه خراسان احساس می‌شد.
وی با بیان این‌که ادعا می‌کنیم که این دانشگاه، دانشگاهی کارآفرین است، دلیل ادعای خود را رشته‌های این دانشگاه دانست و تصریح کرد: به همین خاطر دنبال رشته‌های کلاسیک نرفتیم.
رییس دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار در ادامه با اشاره به اهمیت کیفیت آموزش در این دانشگاه، ظرفیت کلاس‌ها را 30،35 نفر اعلام کرد و با تاکید بر این‎که قصد داریم تا دانشجو را با مفاهیمی همچون کسب‌وکار، تجارت و... آشنا سازیم، از ایجاد مراکز فناوری در این دانشگاه خبر داد و اظهارکرد: اولین کارگاه مربوطه در این خصوص در آخر مهرماه آماده می‌شود.
حدادنیا با بیان این‌که باید در کنار هر کلاس آموزشی یک واحد فناور باشد، تصریح کرد: حتی در خصوص دروس عمومی نیز سعی داریم که واحد فناوری را ایجاد کنیم.
وی در ادامه از افزایش رشته‌های این دانشگاه در سال‌های آینده خبر داد وتصریح کرد: در یک بازه زمانی 4 ساله این دانشگاه در مورد تحصیلات تکمیلی به سطح خوبی ارتقا می‌یابد.
شایان ذکر است، دانشگاه فناوری‌های نوین سبزوار پس از دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه علوم پزشکی، سومین دانشگاه دولتی در سطح شهرستان سبزوار است.

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲