اخبار / دانشگاه آزاد اسلامی / آغاز سال تحصیلی دانشگاهها از 16 شهریور و دانشگاه آزاد ملزم به تبعیت از زمان اعلام شده به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز سال تحصیلی دانشگاهها از 16 شهریور و دانشگاه آزاد ملزم به تبعیت از زمان اعلام شده

مدیر کل شورای برنامه ریزی آموزش عالی، گفت: سال تحصیلی 92-93 دانشگاهها و مراکز آموزشی کشور از 16 شهریورماه آغاز می شود.سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: هفته سوم شهریورماه یعنی 16 شهریور زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاههای کشور است و تقویم آموزشی جدید به دانشگاهها ابلاغ شده است. وی درباره این موضوع که آیا دانشگاهها می توانند دیرتر از زمان اعلام شده، کلاسها را برگزار کنند یا نه، تاکید کرد: هر اندازه کلاسها دیرتر آغاز شود ترم دوم تحصیلی کوتاهتر می شود. در ترم دوم به علت مشکلات و ایام تعطیلات نوروز عملاً نمی توانیم 16 هفته را پوشش دهیم و اگر غیر از این عمل شود، یعنی از کلاسهای ترم دوم کم می شود. مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی درباره زمان آغاز امتحانات پایان ترم نیمسال نخست، گفت: تقویم آموزشی دانشگاهها، کاملاً به روز و این تقویم برای 361 روز سال تقسیم شده است. دو هفته برای ایام امتحانات، دو هفته تعطیلات بین دو ترم است و 50 درصد از کلاسهای ترم دوم را می توانیم تا پیش از پایان سال شمسی برگزار کنیم و میان ترمهای نیمسال دوم هم در اسفند ماه شروع خواهند شد.
به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، تمام دانشگاههای کشور از جمله غیردولتیها و آزاد اسلامی ملزم هستند از تقویم آموزشی اعلام شده تبعیت کنند.

تاریخ خبر دوشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۲