اخبار / دانشگاهی / آغاز رقابت بیش از 930 هزار نفر داوطلب ورود به دانشگاه از فردا به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز رقابت بیش از 930 هزار نفر داوطلب ورود به دانشگاه از فردا

<>داوطلبان آزمون سراسری سال 96، فقط تا ساعت 24 امشب چهارشنبه 14 تیر فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، پرینت کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «آزمون‌ سراسری‌ سال ۹۶ در صبح و بعدازظهر روزهای پنج­شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیر برگزار می‌شود و داوطلبان تا ساعت 24 امشب چهارشنبه ۱۴ تیر فرصت دارند پرینت کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. از تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت‌نام کننده در کنکور سراسری ۹۶ تا صبح امروز چهارشنبه ۷۶۴ هزار و ۵۳۵ داوطلب معادل ۸۲.۱۹ درصد افراد پرینت کارت خود را دریافت کرده‌اند.»

<>او ادامه داد: «داوطلبان تا زمان اعلام شده فرصت دارند به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن سریال کارت اعتباری ثبت‌نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کدپیگیری (۱۶ رقمی) و نام خانوادگی و کدملی و سریال شماره شناسنامه کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنند. برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶، ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۸.۹۶ درصد زن و ۴۱.۰۴ درصد مرد هستند. با توجه به آمار علاقه‌مندی داوطلبان در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان و آمار نهایی داوطلبان، یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۱۷ کارت برای داوطلبان صادر شده که از این میان، تعداد ۶۵۷ هزار و ۸۸۳ کارت برای خواهران و ۴۳۵ هزار و ۸۳۴ کارت برای برادران صادر شده است.»

<>به گفته سخنگوی سازمان سنجش، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه­‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج­شنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج­شنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۱۶ تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۶ تیر در ۳۷۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار می‌شود.

<>توکلی گفت: «داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود اقدام کنند. داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به این روش اقدام و بر اساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس­‌دار و ارائه آن الزامی است. همه داوطلبان باید پرینت کارت شرکت در آزمون را دریافت کنند.»

<>او افزود: «آزمون سراسری در گروه‌های پنج‌گانه در یک مرحله و در یک جلسه برگزار می‌شود و داوطلبان به سوالات آزمون عمومی و اختصاصی گروه انتخابی خود پاسخ خواهند داد. سوالات در همه گروه‌ها به صورت تستی چهار گزینه‌ای خواهد بود و سوالات از کتب دبیرستان و پیش‌دانشگاهی سال واحدی به عنوان منابع طراحی شده است. همچنین سوالات آزمون مفهومی است و مفهومی بودن به منزله دشوار بودن آن نیست بلکه به این معنی است که داوطلبانی که کتب را دقیق مطالعه کرده باشند می‌توانند به سوالات پاسخ دهند. از بخش‌ها و فصل‌هایی که براساس بخشنامه‌های رسمی وزارت آموزش و پرورش از منابع حذف شده‌اند، سوال طراحی نشده است.»

<>توکلی در پایان گفت: «فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کد رشته محل‎های مرتبط آزمون سراسری سال 96 در دهه سوم شهریور ماه سال 96 از طریق سایت سازمان منتشر می‎شود. کارنامه نهایی تمام انتخاب رشته‌کنندگان نیز در دهه سوم شهریورماه 96 بر روی این سایت منتشر خواهد شد.»

<>دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶