اخبار / دانشگاهی / آغاز دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی از ۱۳ مرداد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی از ۱۳ مرداد

<>رئیس مرکز مدیریت امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت از آغاز دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی از ۱۳ مرداد خبر داد.

<>دکتر پروین پاسالار در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در روزهای ۱۳ تا ۱۷ مرداد در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

<>رئیس مرکز مدیریت امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت افزود: دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان در ۶ حیطه استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت، فلسفه پزشکی، آموزش پزشکی و کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم برگزار می شود.

<>وی یادآور شد: دانشجویان در حیطه «استدلال بالینی» با موضوع ماژور پزشکی عمومی (داخلی، اطفال، زنان و جراحی)، در حیطه «تفکر علمی در علوم پایه» با موضوع سلول درمانی، در حیطه «مدیریت نظام سلامت» با موضوع مدیریت هزینه‌های نظام سلامت، در حیطه «فلسفه پزشکی» با موضوع چیستی پزشکی، در حیطه «آموزش پزشکی» با موضوع ارزشیابی استاد و دانشجو، در حیطه «کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم» با موضوع از نوآوری تا کارآفرینی به رقابت می پردازند.

<>پاسالار اظهار داشت: در آزمون غربالگری اولیه ۶ هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی شرکت کردند و برای هر کدام از حیطه ها از کل کشور ۹۰ نفر انتخاب شدند که این تعداد در قالب ۳۰ تیم تقسیم شدند.

<>وی افزود: قرار است که هر کدام از این تیم ها یک کار تحقیقی انجام داده و آن را ۱۰ مردادماه تحویل دهند. ۱۳ مرداد یک آزمون کلی برگزار می شود و بر اساس نمره کار تحقیقی و نتیجه آزمون، ۱۰ تیم انتخاب شده و وارد مرحله گروهی می شوند.

<>رئیس مرکز مدیریت امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تیم های نهایی طی دو روز آزمون می دهند و پس از آن افراد برتر و تیم های برتر در مراسم اختتامیه با حضور مدیران وزارت بهداشت معرفی می شوند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷