اخبار / دانشگاهی / آغاز ثبت‌نام در آزمون فلوشیپ پزشکی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز ثبت‌نام در آزمون فلوشیپ پزشکی

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آزمون پذیرش دستیاران دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۹۸ براساس مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی به صورت غیر متمرکز و توسط دانشگاه‌های مجری برنامه آموزشی در ۷ تا ۹ اردیبهشت ۹۸ برگزار می‌شود.
<>شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده که به شرح زیر است:

<>داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در روز‌های ۶ تا ۱۸ بهمن ۹۷ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و با توجه به رشته تخصصی پیش نیاز و در نظر گرفتن وضعیت شرکت در آزمون (عضو هیئت علمی، آزاد) صرفاً یک رشته و یک دانشگاه را انتخاب و براساس مفاد راهنما ثبت نام کنند.

<>ثبت نام بیش از یک بار مجاز نبوده و باعث حذف نام داوطلب از لیست داوطلبان شرکت در آزمون می‌شود، پس از ثبت نام و انتخاب رشته، تغییر رشته به هیچ عنوان مجاز نیست.

<>داوطلب باید جهت دریافت مجوز ثبت نام مبلغ ۷۵۰ هزار ریال (۷۵ هزار تومان) بابت ثبت نام و ۶ هزار ریال (۶۰۰ تومان) باید خدمات پیام کوتاه را از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی پرداخت کند و با کد دریافت شده ثبت نام خود را انجام دهد.

<>کارت ورود به جلسه آزمون در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه سوم و چهارم اردیبهشت ماه ۹۸ از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی متولی برگزاری آزمون توزیع می‌شود.

<>آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی (به صورت منفرد یا ترکیبی از روش‌های آسکی (OSCE)، PMP، مصاحبه ساختارمند یا سایر روش‌های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود برگزار می‌شود.

<>آزمون کتبی پنجشنبه پنج اردیبهشت ۹۸ (در یک مکان در هر دانشگاه و رأس ساعت ۹ صبح) و آزمون شفاهی همه رشته‌ها از تاریخ ۷ تا ۹ اردیبهشت ۹۸ برگزار می‌شود.

<>شروع به دوره جهت افراد پذیرفته شده از اول مهر ۹۸ خواهد بود.

<>پذیرش نهایی متقاضیان تحصیل در دوره‌های تکمیلی تخصصی بالینی بر اساس نمره کل مکتسبه داوطلبین آزمون پذیرش مربوطه از بالاترین نمره کل مکتسبه (براساس دو سوم آزمون کتبی و یک سوم آزمون آسکی) و با رعایت کسب حداقل ۶۰ درصد نمره کل آزمون و سایر مقررات مربوطه صورت می‌گیرد.

<>ظرفیت آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۹۸ تعداد ۴۲۱ نفر در ۸۲ دوره تکمیلی تخصصی و ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی و دو مرکز جهاددانشگاهی است.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷