اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / آغاز ثبت‌نام براي جذب هيات علمي دانشگاه‌ها از ‌20 مرداد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز ثبت‌نام براي جذب هيات علمي دانشگاه‌ها از ‌20 مرداد

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: در جذب هيات علمي تغيراتي در حال انجام است و از20 مرداد ماه سايتي مشخص شده و افراد واجد شرايط با ثبت نام مي‌توانند براي عضويت هيات علمي، مدارك خود را تحويل دهند به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، كامران دانشجو در دور سوم سفرهاي استاني هيئت دولت به استان همدان در جمع اساتيد دانشگاه بوعلي سيناي همدان، با بيان اينكه مي‌خواهيم اساتيدي جذب كنيم كه به نظام ولايت فقيه معتقد باشند، چراكه ما تعالي و تكامل را مباني خود قرار داده‌ايم، اظهار داشت: يكي از مشكلات اساسي دانشگاه‌هاي ما اين است كه غربي تعريف شده‌اند و بايد براي حل مشكل از اين فضا خارج شد و فضايي تعريف شده براي خود ايجاد كرد.

وي ادامه داد: انساني كه ما تعريف مي‌كنيم با تعريف ليبرال دموكراسي غرب تفاوت دارد و بايد در فضاي فطرت و كرامت انساني، ليبرال دموكراسي غرب را به چالش كشيد.

وزير علوم با اشاره به اينكه ما تفكر مهدويت را داريم و تا زماني كه در اين فضا حركت مي كنيم به موفقيت مي‌رسيم، تصريح كرد: ما بر اساس وظيفه و هدف‌هايمان زندگي مي‌كنيم به همين دليل بايد اول هدف را شناخت و در راستاي آن برنامه‌ريزي كرد تا وظيفه اصلي خود را در دانشگاه انجام دهيم زيرا تمام تلاش ليبرال دموكراسي و آمريكا اين است كه مردم را از اين فلسفه غافل كنند و عقل و وحي انبياي بشر را از مناسبات بشري خارج كنند اما ما اين را قبول نداريم.

وي اضافه كرد: براي اينكه بتوانيم وحدتمان را در زمينه اخلاق، سياست و علم حفظ كنيم بايد مرزبندي ما با دشمن كاملا شفاف باشد، در غير اين صورت تشخيص حق و باطل مشكل مي‌شود.

دانشجو با بيان اينكه دانشگاه بايد در چارچوب سياست‌هاي دولت و نظام كاركند و نبايد در دانشگاه هر كس براي خودش چارچوبي تعريف كند، خاطرنشان كرد: ما براي دانشگاه قداست قائل هستيم و اين قداست بر مبناي علم، تهذيب و تربيت شكل گرفته است.

وزير علوم در خصوص تجهيزات دانشگاه‌هاي كشور گفت: همه دانشگاه‌ها از لحاظ تجهيزات مشكل دارند و ما در تلاش هستيم تا بخشي از اين خواسته‌ها را اجرا كنيم.

وي در مورد مسكن اساتيد هم خاطرنشان كرد كه اساتيد مي‌توانند در مسكن مهر ثبت نام كنند.

دانشجو در ادامه با بيان اينكه بايد بين مقاله‌هاي ISI و ديگر پژوهش‌ها تعادل ايجاد شود، تاكيد كرد: بايد بين علوم كاربردي همراه با علوم بنيادي تعادل برقرار باشد تا دانشگاه‌ها تحقيقات بنيادي بيشتري انجام دهند.

وي با اشاره به اينكه امام خميني(ره) و امت دو ركن حكومت جهاني هستند، اظهار داشت: سرباز امام زمان (عج) به بالاترين‌تر از علم و اخلاق اسلامي مجهز است و بايد دانشگاه هم در اين مسير برنامه‌ريزي كند.

وزير علوم اضافه كرد: اگر در دانشگاه‌ها همه ابزار را داشته باشيم اما سرباز امام زمان (عج) را تربيت نكنيم به جايي نرسيده‌ايم.

تاریخ خبر شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۹