اخبار / دانشگاه آزاد اسلامی / آغاز ثبت نام دکتری92 دانشگاه آزاد از 26آذر- سهم مصاحبه و آزمون در قبولی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز ثبت نام دکتری92 دانشگاه آزاد از 26آذر- سهم مصاحبه و آزمون در قبولی

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اعلام کرد که ثبت نام آزمون دکتری تخصصی سال 92 این دانشگاه از یکشنبه 26 آذرماه آغاز خواهد شد و تا سه شنبه 5 دی ماه ادامه دارد. به گزارش خبرنگار مهر، ناصر اقبالی با اعلام این خبر اضافه کرد: داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه   www.azmoon.org  نسبت به ثبت نام خود در این آزمون اقدام کنند. وی افزود: آزمون دکتری 92 به صورت تستی خواهد بود و دیگر هیچ آزمون تشریحی در این مقطع برگزار نخواهد کرد.

وی با اشاره به مهمترین تغییرات در ثبت نام آزمون دکتری گفت: در کنکور دکتری سال جاری برای اولین بار هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 5 واحد دانشگاهی خواهد بود و پذیرش دانشجو بر اساس نمره کل حاصل از آزمون کتبی با سهم 75 درصد و مصاحبه علمی با سهم 25 درصد و با توجه به اولویت واحد دانشگاهی انتخابی خواهد بود.
  رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در خصوص ثبت نام دوره بدون آزمون دکتری تخصصی سال 92 اظهار داشت: ثبت نام این دسته از داوطلبان نیز به طور همزمان با ثبت نام با آزمون دکتری تخصصی آغاز خواهد شد که در این دوره داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 5 واحد دانشگاهی خواهد بود.
  اقبالی اعلام کرد: شرایط ثبت نام دوره بدون آزمون به طورکامل در دفترچه راهنما تشریح شده است ولی داشتن حداقل معدل 17 برای رشته های غیر گروه انسانی، حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و حداقل معدل 18 برای رشته های گروه علوم انسانی به جز حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی الزامی است.
وی گفت: داشتن حداقل نمره پایان نامه 18.50 و حداکثر 30 سال سن و فارغ التحصیل در یکی از سالهای 89، 90 و 91 از دیگر شرایط دوره بدون آزمون است که باید داوطلبان به آن توجه داشته باشند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱