اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / آغاز ثبت نام در طرح امانت و سفارش منابع الکترونیکی از فردا به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز ثبت نام در طرح امانت و سفارش منابع الکترونیکی از فردا

رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات از آغاز ثبت نام در طرح امانت و سفارش منابع الکترونیکی خبر داد و گفت: محققان و اعضای هیات علمی برای دسترسی به منابع علمی می توانند از فردا یکشنبه نسبت به ثبت نام خود در سامانه اقدام کنند. دکتر امید فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر سامانه هوشمند اشتراک منابع (سهام) را از جمله راهكارهایی برای ايجاد دسترسی كاربران به منابع كتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی دانست و افزود: اين سامانه به گونه‌ای طراحی شده كه امكان استفاده از منابع موجود در كتابخانه‌های عضو را با رعايت شرايطی برای کاربران ایجاد می‌کند. رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات اظهار داشت: برای این منظور هر یک از كاربران مؤسسات عضو از طريق اشتراک منابع به يكي از روش‌های تشکیل کنسرسیوم، تحویل مدرک، پذيرش عضو  فراگير و يا امانت بين كتابخانه‌ای می‌‌توانند به منابع کتابخانه‌ای دسترسی داشته باشند.

وی طرح "اسما" (طرح امانت و سفارش منابع الكترونيكی) را از زیر مجموعه‌های سامانه سهام ذکر کرد و افزد: در این طرح هر دانشگاه و هر پژوهشگاهی که هر نوع منابع علمی را در اختیار دارد برای سایرین نیز به اشتراک بگذارد. فاطمی از آغاز ثبت نام در طرح اسما خبر داد و یادآور شد: کلیه اعضای عیات علمی و محققان برای دسترسی به منابع اطلاعات علمی می‌توان از فردا یکشنبه 5 خرداد ماه نسبت به ثبت نام خود در این سامانه اقدام کنند. 

تاریخ خبر شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۲