اخبار / مسابقات علمی / آغاز بيست‌وششمين دوره يونيورسياد دانشجويان جهان در چين به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز بيست‌وششمين دوره يونيورسياد دانشجويان جهان در چين

بيست‌وششمين دوره يونيورسياد دانشجويان جهان با حضور بيش از 13هزار دانشجوي ورزشكار از 152 كشور جهان از امروز آغاز به كار كرد و تا اول شهريور ادامه خواهد داشت.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، يك روز پيش از آغاز مسابقات يونيورسياد جهاني دانشجويان، پرچم جمهوري اسلامي ايران در محل برگزاري اين مسابقات در شهر شنژن چين به اهتزار درآمد.

در اين مراسم محمود ملاباشي معاون دانشجويي وزير علوم گفت: فعاليت‌هاي ورزشي نيازمند تحقيق و همسو شدن با علم روز ورزش مي باشد و بدون ترديد همه صاحب‌نظران اين رشته دانشگاهي و علمي واقف هستند كه درك قوانين علمي و اتحاد و همبستگي همه خادمان ورزش دانشگاهي در بهبود و ارتقاي مهارت‌هاي ورزشي و پيروزي‌هاي ورزشكاران و قهرماني ملي در مسابقات بين‌المللي بسيار مؤثر خواهد بود.

همچنين در جريان اين مراسم، مسئولان برگزاري مسابقات و مديران شهر شنزن ضمن خيرمقدم به كاروان دانشجويان ايران، براي موفقيت تيم‌هاي مختلف كشورمان در اين رقابت‌ها آرزوي موفقيت كردند و لوح و تنديس ويژه مسابقات از سوي شهردار شنژن به ملاباشي نماينده كاروان ايران اهدا شد.

براساس اين گزارش، در اين مسابقات كاروان ورزش دانشجويي كشورمان متشكل از 83 ورزشكار پسر و دختر در رشته‌هاي ورزشي وزنه برداري، ژيمناستيك هنري، ژيمناستيك ايروبيك، گلف، واليبال، دو وميداني، دوچرخه‌سواري، تكواندو، تير وكمان و تيراندازي شركت كرده و بزرگ‌ترين كاروان ورزشي كشورمان است كه تاكنون به اين مسابقات اعزام شده است.

بيست و ششمين دوره يونيورسياد دانشجويان جهان با حضور بيش از 13هزار دانشجوي ورزشكار از 152 كشور جهان برگزار مي‌شود و از روز شنبه 21 مرداد تا اول شهريورماه ادامه خواهد داشت.

تاریخ خبر شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰