اخبار / سازمان سنجش آموزش کشور / آغاز برگزاری آزمونهای فراگیر از فردا- رقابت 239هزار داوطلب به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز برگزاری آزمونهای فراگیر از فردا- رقابت 239هزار داوطلب

برگزاری 3 آزمون فراگیر سال 91 دانشگاه پیام نور از صبح فردا با شرکت داوطلبان در مقطع کارشناسی پیوسته آغاز می شود و این فرایند تا عصر جمعه با برگزاری آزمون در دو مقطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد پایان می یابد. به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویانی که در بهمن ماه سال جاری دانش آموخته شده باشند، از نیمسال دوم تحصیلی 92-91 می توانند در هر کدام از این سه مقطع فراگیر پیام نور تحصیل خود را آغاز کنند، همچنین دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی و متقاضیانی که در سال تحصیلی جاری دانش آموز دوره پیش دانشگاهی هستند امکان شرکت در آزمون را دارند. پس از شرکت و پذیرش در کنکور، سال تحصیلی این عده از متقاضیان و دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تیرماه سال آینده دانش آموخته می شوند، از مهرماه سال آینده آغاز خواهد شد.   متقاضیانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را پیش از بهمن ماه سال جاری دریافت کرده باشند در نیمسال دوم تحصیلی 92-91 دانشجوی پیام نور خواهند شد.
  آزمون فراگیر دوره های کارشناسی، کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد با تعداد 239 هزار و 541 داوطلب در 175 شهرستان مختلف کشور برگزار می شود.   دفترچه سوالات این سه آزمون در انواع A B C D F تولید شده که حروف انگلیسی مذکور باید با کد عددی و حروف درج شده بر روی پاسخنامه مطابقت داشته باشد و داوطلبان در صورت مشاهده هر گونه مغایرت باید مرابت را به نزدیکترین مراقب جلسه آزمون اطلاع دهند.
 
این کنکور بدون در نظر گرفتن نمره منفی برای داوطلبان برگزار و نتایج نهایی تا پیش از آغاز نیمسال دوم تحصیلی سال جاری از طریق سامانه سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱