اخبار / دانشگاهی / آغاز انتخاب واحد نیمسال اول دانشگاه پیام نور از 13 شهریور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز انتخاب واحد نیمسال اول دانشگاه پیام نور از 13 شهریور

ثبت‌نام و انتخاب واحد نیمسال اول 98-97 دانشگاه پیام‌نور از 13 شهریور آغاز و تا 22 شهریور ادامه خواهد داشت.
<>ثبت‌نام و انتخاب واحد نیمسال اول 98-97 دانشگاه پیام‌نور از 13 شهریور آغاز و تا 22 شهریور ادامه خواهد داشت.

<>هر دانشجو در زمان مشخص به خود امکان انتخاب واحد خواهد داشت، یعنی ممکن است برخی در روزهای اول نوبت انتخاب واحد آنها باشد و برخی در روزهای بعد از شروع انتخاب واحد مهلت داشته باشند تا انتخاب کنند.

<>نکات مهم در خصوص انتخاب واحد دانشجویان مقطع کارشناسی

<>بر اساس آیین‌نامه جدید دانشگاه، دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی به‌شرط فراغت (حداکثر 24 واحد درسی برای فارغ‌التحصیلی) می‌تواند بدون توجه به معدل نیمسال قبلی خود تا حداکثر 24 واحد درسی اخذ کند.

<>حداقل واحد قابل اخذ در هر ترم طبق آیین‌نامه جدید نباید کمتر از 8 واحد درسی باشد (به‌جز درترم آخر) به‌جز در مواردی موجه و خارج از اراده دانشجو که با موافقت کارشناس رشته می‌تواند کمتر از 8 واحد اخذ کند. (برای کسانی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند حداقل 12 واحد درسی است.)

<>دانشجویانی که فقط 2 درس نظری باقیمانده برای اتمام تحصیلات کارشناسی دارند، نیازی به انتخاب واحد ندارند. این افراد با مراجعه به کارشناس رشته خود، نسبت به دریافت فرم تک‌درس اقدام کنند.

<>ورودی‌های جدید ملاک انتخاب واحد آنها برای مقطع کارشناسی سقف 20 واحد درسی است.

معدل ترمی نیمسال قبل <>حداکثر واحد قابل انتخاب

<>(کارشناسی ناپیوسته – کارشناسی)

11.99 به پایین حداکثر ۱4 واحد بین 12 تا 16.99 حداکثر 20 واحد بالاتر از 17 حداکثر 24 واحد <>نکات مهم در خصوص انتخاب واحد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد

<>دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اعم از دروس تخصصی و جبرانی، اضافی، حداقل تعداد مجاز 6 واحد درسی و حداکثر با توجه به معدل معیار به شرح زیر است.

معدل ترمی <>حداکثر واحد قابل انتخاب

<>(کارشناسی ارشد)

13.99 به پایین حداکثر 8 واحد بالاتر از 14 حداکثر 14 واحد <>دانشجویان می‌توانند فقط یک درس (بجز درس روش تحقیق) را با پایان‌نامه اخذ کنند.

<>دانشجو بایستی تا زمان دفاع، درس پایان‌نامه را در زمان انتخاب واحد هر نیمسال، در سیستم گلستان انتخاب کند، در غیر این‌صورت عدم مراجعه تلقی خواهد شد.

<>انتخاب واحد و رعایت پیش‌نیاز بر اساس برنامه ارائه دروس و ورودی هر رشته الزامی است.

<>ورودی‌های جدید ملاک انتخاب واحد آنها برای مقطع کارشناسی ارشد سقف 12 واحد درسی است.

<>ترم تابستان فاقد معدل است و دانشجو برای انتخاب واحد نیمسال اول، باید بر اساس معدل ترمی نیمسال دوم سال قبل انتخاب واحد کند و سقف انتخاب واحد را رعایت کند.

<>دانشجویانی که به هر دلیل (اعم از مرخصی تحصیلی – عدم حضور در کل امتحانات ترم قبل و …) فاقد معدل ترم قبل است، انتخاب واحد خود را بر اساس معدل آخرین ترم تحصیلی خود انجام دهند.

<>در صورتی که نمرات دانشجویی در نیمسال قبل قطعی نشده باشد، دانشجو باید ضمن پیگیری برای قطعی‌شدن نمره خود، با محاسبه دستی معدل، نسبت به انتخاب واحد با معیارهای مذکور اقدام کنند.

<>چنانچه دانشجو به هر دلیلی (سهواً و یا باز بودن سایت به علت بروز شدن و … )، بیشتر از حد مجاز انتخاب واحد یا پیش‌نیازها را رعایت نکنند، در این صورت واحدهای مازاد و عدم رعایت پیش‌نیاز پذیرفته نمی‌شود، ضمن اینکه دانشجو شهریه را از دست می‌دهد.

<>چنانچه دانشجویی درس پیش‌نیاز را یک بار مردود شده باشد، می‌تواند آن درس را با درس بعدی (پس‌نیاز) به طور همزمان انتخاب کند. در این صورت چنانچه دانشجو درس پس‌نیاز را گذرانده ولی درس پیش‌نیاز را مردود شود، درس پس‌نیاز پذیرفته می‌شود؛ اما باید بلافاصله در نیمسال بعدی، درس پیش‌نیاز را تا دریافت نمره قبولی انتخاب کند.

<>چنانچه برای دانشجویان نیمسال آخر درس یا دروسی ارائه نشده باشد، این افراد بایستی در زمان انتخاب واحد نسبت به انتخاب واحدهای ارائه شده اقدام و سپس با مراجعه به کارشناس رشته تقاضای خود را برای ارائه دروس باقیمانده بدهند تا در زمان حذف و اضافه نسبت به ارائه آنها اقدام شود.


دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و  مقاطع دانشگاه پیام نور و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷