اخبار / سازمان سنجش آموزش کشور / آغاز انتخاب محل براي آزمون ارشد پزشکي به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز انتخاب محل براي آزمون ارشد پزشکي

جام جم آنلاين: رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به مهلت زمانی برای انتخاب محل تحصیل گفت: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی می توانند در روزهای 28 خرداد ماه تا 3 تیر ماه نسبت به انتخاب محل تحصیل خود در آزمون اقدام کنند.
دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با مهر افزود: کلیه داوطلبان می توانند در روزهای 28 خرداد تا 3 تیرماه همزمان با انتخاب محل تحصیل، کارت ورود به جلسه آزمون را نیز دریافت کنند. وی افزود: کلیه کسانی که واجد دریافت کارت ورود به جلسه آزمون هستند می توانند با وارد کردن کد رهگیری، کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند. رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره داوطلبان متقاضی استفاده از آیین نامه استعداد درخشان گفت: داوطلبان متقاضی استفاده از آیین نامه استعداد درخشان با آزمون ورودی و بدون آزمون باید به آیین نامه های مربوطه مراجعه کنند و ملاک سنجش در سهمیه استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون اعلام نهایی دانشگاه خواهد بود. وی درباره استفاده از ماشین حساب در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی گفت: تنها داوطلبان رشته های فیزیک پزشکی، رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و مهندسی پزشکی مجاز به استفاده ماشین حساب با یکی از مدلهای اعلام شده در دفترچه و بدون قابلیت برنامه ریزی هستند. در صورتی که فرد از ماشین حساب دیگری استفاده کند به عنوان متخلف با او برخورد می شود. نسل سراجی اظهار داشت: داوطلبان متقاضی تحصیل در دانشگاه های شاهد، بقیة الله و شعب بین الملل باید به ضوابط اعلام شده برای این دانشگاه ها در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند. وی یادآور شد: یکی از شرایط سنجش در شعب بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی کسب حداقل 65 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته است. آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در 54 رشته برگزار می شود که بر اساس اعلام مرکز سنجش، آزمون 19 رشته در نوبت صبح 2 تیرماه، آزمون 16 رشته در نوبت عصر 2 تیرماه و آزمون 19 رشته در نوبت صبح 3 تیرماه به طور همزمان در سراسر کشور در 24 شهر و با رقابت حدود 53 هزار نفر برگزار خواهد شد.

تاریخ خبر یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰