اخبار / فنی و حرفه ای / آزمون فني و حرفه‌اي شهريور امسال توسط وزارت علوم برگزار مي‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آزمون فني و حرفه‌اي شهريور امسال توسط وزارت علوم برگزار مي‌شود

رئيس مركز آموزش نيروي انساني، آمار و فناوري وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون فني و حرفه‌اي شهريور سال جاري توسط وزارت علوم برگزار مي‌شود. به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا» به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، اسدالله اسدي گرمارودي درباره مصوبه شوراي عالي اداري و تشكيل سازمان ملي مهارت با ادغام دانشگاه علمي ـ كاربردي، مراكز و دانشكده‌هاي فني و حرفه‌اي كشور گفت: آنچه در دولت مطرح شده است يك دستورالعمل نيست بلكه يك تصويب نامه است همچنين در بند 8 آن نيز قيد شده است كه كميته‌اي بايد تشكيل شود و چگونگي اجرايي شدن و ابلاغ دستورالعمل را طي 8 ماه آينده در دستور كار قرار دهد.
وي يادآور شد: اين دستورالعمل و اجرايي شدن آن هنوز به وزارت آموزش و پرورش ارسال نشده است ضمن اينكه در اين مصوبه قيد شده است كه وزارت علوم براساس تبصره 3 بايد در خصوص پذيرش هنرجو اقدام كند.
رئيس مركز آموزش نيروي انساني، آمار و فناوري وزارت آموزش و پرورش بيان كرد: از ديدگاه مصوبه مجلس حسب نياز و همچنين جذب هنرجو، به وزارت علوم واگذار شده است لذا آزمون فني‌وحرفه‌اي براي 34 هزار نفري كه از قبل اعلام شده بود و در شهريور برگزار خواهد شد، به عهده وزارت علوم است.
وي تأكيد كرد: از ديدگاه اين مصوبه ابتدا بايد براساس بند 8، اين كميته تشكيل شود بنابراين هيچ گونه دستورالعملي قبل از تشكيل كميته قابل اجرا نخواهد بود.
اسدي‌ گرمارودي ادامه داد: پس از تشكيل اين كميته، وزارت آموزش و پرورش به عنوان يك دستگاه اجرايي با توجه به توافق مجلس و دولت، وظايف خود را انجام خواهد داد.
وي يادآور شد: در حال حاضر هيچ‌گونه نگراني براي داوطلباني كه در آزمون فني‌وحرفه‌اي شركت كرده‌اند وجود ندارد و اقدامات آموزش و پرورش انجام شده و به وزارت علوم اعلام شده است.
رئيس مركز آموزش نيروي انساني، آمار و فناوري وزارت آموزش و پرورش در پايان خاطرنشان كرد: بر اساس مصوبات، وزارت علوم وظيفه دارد درباره پذيرش هنرجويان و برنامه‌ريزي براي آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

تاریخ خبر سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۹