اخبار / دانشگاه پیام نور / آخرین وضعیت جذب هیئت علمی در پیام نور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آخرین وضعیت جذب هیئت علمی در پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور در ارتباط با آخرین وضعیت جذب هیئت علمی در این دانشگاه، گفت: دانشگاه پیام نور در فراخوان وزارت علوم، 450 عضو هیئت علمی جذب می کند، ضمن اینکه معادل سازی مدرک از سال 78 در دانشگاههای کشور منسوخ شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حسن زیاری امروز شنبه در یک نشست خبری درارتباط با آخرین وضعیت نسبت هیئت علمی به دانشجو در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: برخلاف تلاشی که دانشگاه پیام نور انجام داد تا نسبت هیئت علمی را به حد نصاب برساند اما در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده که ما در این دانشگاه می بایست نسبت استاد به دانشجو را یک به 250 برسانیم در حالیکه در مجلس نسبت یک به 150 را پیشنهاد کرده بودیم.
وی با مقایسه نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو در سایر دانشگاههای کشور، گفت: این نسبت در دانشگاههای آزاد اسلامی و غیرانتفاعی یک به 40ٰ، در دانشگاههای دولتی یک به 20 و قرار شده در دانشگاه پیام نور یک به 250 باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور همچنین به جذب هیئت علمی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در فراخوانهای وزارت علوم، حدود 450 عضو هیئت علمی جذب می شوند که 80 درصد این اعضا دارای دکتری تخصصی، 20 درصد دانشجوی دکتری آزمون جامع گذرانده و سایرین دارای مدرک فوق لیسانس واجد شرایط هستند.
به گفته زیاری، دانشگاه پیام نور در سراسر کشور حدود 40 هزار عضو هیئت علمی مدعو، نیمه وقت و پاره وقت دارد.
توسعه کیفی دانشگاه پیشرفت می کند
رئیس دانشگاه پیام نور در ادامه سخنان خود در این نشست خبری، با اشاره به توسعه کیفی این دانشگاه، تاکید کرد: در حوزه کیفی سازی، مدتهاست کار نظارت و ارزیابی دقیق در دانشگاه پیام نور شروع شده است برای مثال، در تهران حدود 34 مرکز و واحد داشتیم که با بررسیهای انجام شده این مراکز و واحدها به عدد 22 رسیدند که در واقع آنها را محدود کردیم.
وی با اشاره به رتبه بندی دانشگاههای کشور، گفت: دانشگاه پیام نور در این رتبه بندی در رده 22 قرار دارد که تلاش داریم این رتبه را در برنامه پنجم توسعه به عدد 15 برسانیم.
آمایش سرزمین در پیام نور
زیاری در بخش دیگر سخنان خود مباحث آمایش سرزمینی را که وزارت علوم در دانشگاههای کشور دنبال می کند، مطرح کرد و آماری از نسبت جمعیت دانشجویی کشور به تفکیک برخی رشته های درسی ارائه داد. وی در این باره گفت: آمایش سرزمینی آموزش عالی حدود دو سال است که آغاز شده و نمونه روشن آن درصد جمعیت دانشجویی در رشته علوم انسانی است. این نسبت در دانشگاه پیام نور 72 است که باید به عدد 49 برسد البته عدد پیشنهادی وزارت علوم برای پیام نور 36 است.
وی درباره سایر رشته ها و نسبت جمعیت دانشجویی، اظهار داشت: در گروه فنی و مهندسی نسبت وزارت علوم در کشور حدود 37 است و در پیام نور 11 که باید به عدد 22 برسیم.
امضای تفاهم نامه با دانشگاه فنی و حرفه ای
رئیس دانشگاه پیام نورهمچنین به امضای تفاهم نامه با دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور در زمینه تربیت نیروی متخصص و ارتباط با صنعت با دانشگاه فنی و حرفه ای تفاهم نامه ای را امضا می کند.
صدور مدرک معادل منسوخ شده است
زیاری درارتباط با صدور مدرک معادل در دانشگاههای کشور، تاکید کرد: صدور مدرک معادل از سال 78 در دانشگاههای کشور منسوخ شده است و اگر شخصی اعلام کرده که مدارک دانشگاه پیام نور معادل می شود یا از منسوخ شدن مدارک معادل بی خبر بوده و یا اینکه می دانسته و احتمالاًّ اهداف دیگری داشته است.

تاریخ خبر شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰