اخبار / علمی، پژوهشی / آخرین مهلت شرکت در جشنواره علامه حلی اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آخرین مهلت شرکت در جشنواره علامه حلی اعلام شد

معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران پایان مهرماه را آخرین مهلت شرکت بانوان طلبه در جشنواره پژوهشی علامه حلی اعلام کرد. به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به فرصت باقی‌مانده تا پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره علامه حلی، طلاب می‌توانند با مراجعه به سامانه فراخوان‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در پایگاه اینترنتی این مرکز به نشانی http://www.whc.ir اقدام به ثبت نام و ثبت اثر کنند. جشنواره علامه حلی به عنوان یکی از مهم‌ترین رخدادهای پژوهشی سالانه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران محسوب می شود و این مرکز هر سال با توجه ویژه و برنامه‌ریزی سعی در حضور حداکثری طلاب در جشنواره علامه حلی دارد.
 
از جمله اقدامات تشویقی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برای شرکت هرچه بیشتر طلاب در جشنواره علامه حلی چاپ چکیده آثار برگزیدگان چهار جشنواره گذشته است که کارهای مقدماتی آن نیز به پایان رسیده است. در این زمینه مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به دستاوردهای بانوان طلبه در چهارمین جشنواره علامه حلی در سال گذشته گفت: حضور چشمگیر بانوان طلبه در این جشنواره از یک سو و افتخارات بزرگ کسب‌شده آنها از سوی دیگر قابل تقدیر است؛ طلاب خواهر در چهارمین جشنواره علامه حلی 7عنوان برگزیده و 13عنوان شایسته تقدیر را به خود اختصاص دادند.
 
حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به قالب‌های مختلف آثار ارائه شده از سوی بانوان طلبه در سال گذشته تصریح کرد: درسال گذشته 15 اثر در قالب کتاب، 147 اثر در قالب مقاله و هزار و 222 اثر در قالب پایان‌نامه علمی به جشنواره علامه حلی ارائه شدند.
 
وی با بیان اینکه طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به مسائل روز جامعه حساس هستند و همواره در عرصه‌های پژوهشی سعی در ارائه راههایی برای پیشبرد اهداف بلند نظام دارند، گفـت: درسال گذشته 111 مقاله توسط طلاب خواهر پیرامون شعار سال (جهاد اقتصادی)، 99 اثر در مورد مطالعات زنان و 62 اثر پیرامون جریان‌شناسی انحرافات عقیدتی ارائه شد.
 
مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به رشد تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره علامه حلی افزود: تعداد بانوان حوزوی شرکت‌کننده در نخستین جشنواره علامه حلی هزار و 130 نفر بود اما این تعداد در چهارمین جشنواره که سال گذشته برگزار شد، با 100 درصد رشد به 2هزار و 642 نفر رسید.
 
حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا گفت: معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بر خود لازم می‌داند در عرصه ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق، تلاش مستمر و کارشناسانه داشته باشد پس با مشورت با نخبگان علمی پژوهشی با برنامه‌های زمان‌بندی شده به دنبال رساندن حوزه‌های علمیه خواهران به جایگاهی درخشان در پژوهش است.

تاریخ خبر جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۱