اخبار / دانشگاهی / آخرین مهلت تغییر رشته در دانشگاه پیام‌نور همراه با جزئیات به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آخرین مهلت تغییر رشته در دانشگاه پیام‌نور همراه با جزئیات

دانشجویان پیام‌نوری می‌توانند تا تاریخ 30 دی ماه نسبت به تغییر رشته تحصیلی خود اقدام نمایند.

<>به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشجویان دانشگاه پیام نور برای ثبت درخواست تغییر رشته باید دانشجویان باید به صورت حضوری درخواست کتبی خود را به دانشگاه ارائه دهند.

<>دانشجویان علاقه‌مند باید حداقل 12 واحد درسی به غیر از درس‌های پیش دانشگاهی و معادلسازی شده گذرانده باشد. همچنین نمره آزمون ورودی وی از نمره آزمون پائین‌ترین فرد پذیرفته شده در همان رشته، همان سال و سهمیه کمتر نباشد.

<>

<>

<>دانشجویان تکمیل طرفیت، شاهد و مواردی که با معرفی نامه سازمان سنجش معرفی می‌شوند و نمره آزمون آنها اعلام نشده باید در صورت تقاضای تغییر رشته باید به صورت موردی از سازمان سنجش استعلام شود.

<>

<>

<>امکان تغییر رشته فقط در مقطع کارشناسی

<>

<>

<>طبق آیین‌نامه‌های آموزشی تغییر رشته فقط در مقطع کارشناسی امکان‌پذیر است و دانشجو باید با توجه به مدت مجاز تحصیل، پس از تطبیق درس‌ها امکان گذراندن واحد درسی باقی‌مانده در رشته جدید را داشته باشد.

<>

<>

<>

<>

<>کلیه دروس عمومی و واحدهای مشترک با عناوین، سرفصل و تعداد واحد مساوی دانشجویانی که در دانشگاه پیام‌نور تغییر رشته داده‌اند عینا با همان نمره رد یا قبول در کارنامه دانشجو باقی می‌ماند.

<>

<>

<>تغییر رشته دانشجویانی که به دستگاه‌های خاص تعهد دارند با اعلام موافقت کتبی آن سازمان مقدور است و تغییر رشته به رشته‌های نیمه‌متمرکز به لحاظ پذیرش با آزمون عملی امکان پذیر نیست.

<>

<>

<>

<>

<>در مواردی که دانشجو دچار بیماری یا سانحه شود، که امکان ادامه تحصیل در آن رشته مقدور نباشد، با ارسال مدارک و نظر شورای آموزشی استان، می‌تواند بدون کسب شرایط تغییر رشته در همان گروه یا تغییر گروه آزمایشی، تغییر رشته دهند.

<>

<>

<>البته تا زمانی که با تغییر رشته دانشجو موافقت نشده دانشجو موطف به ثبت‌نام در رشته قبلی یا استفاده از مرخصی تحصیلی است.

<>

<>

<>تغییر رشته فقط برای یکبار در طول دوران تحصیل

<>

<>

<>دانشجو در طول تحصیل فقط یک بار می‌تواند تغییر رشته دهد. در صورت موافقت با تغییر رشته و ثبت‌نام در رشته جدید حق بازگشت به رشته قبلی را نخواهد داشت گرچه دانشجویانی که حداقل ۷۰ واحد مصوب را گذرانده‌اند و نیمی از راه دریافت مدرک کارشناسی را سپری کردند، بهتر است برای تحصیل در رشته جدید از طریق پذیرش مجدد در آزمون ورودی اقدام کند.

<>

<>

<>

<>

<>دانشجویان دوره‌های فراگیر و پذیرش بدون آزمون در صورتی که متقاضی تغییر رشته هستند باید از طریق شرکت مجدد در پذیرش ورودی دانشگاه اقدام کنند.

<>

<>

<>حداقل معدل 12 برای تغییر رشته

<>

<>

<>در زمان ارائه درخواست تغییر رشته معدل باید حداقل 12 باشد. همچنین نمرات مهر ماه سال 96 باید در سیتم گلستان قطعی شده باشد.نمرات دروس تطبیقی به هیچ عنوان در معدل کل مورد نظر برای تغییر رشته محاسبه نخواهد شد و دانشجو در طول تحصیل خود تنها یک بار امکان تغییر رشته را دارد.

<>

<>

<>

<>

<>گفتنی است دانشجویان دانشگاه پیام نور تا 30 دی فرصت دارند که تقاضای تکمیل ظرفیت خود را ثبت‌ کنند.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی
و سایر مقاطع پیام نور و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶