اخبار / دانشگاهی / ایجاد 12 رشته جدید ارشد در واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

ایجاد 12 رشته جدید ارشد در واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از امسال با موافقت وزارت بهداشت 12 رشته به رشته‌های فعلی واحد بین‌الملل این دانشگاه اضافه می‌شود.
به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، محمدهادی ایمانیه در مراسم فارغ‌التحصیلی اولین گروه از دانشجویان واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: این رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان پذیرفته شده برای هر یک از 12 رشته، حداقل 7 نفر خواهد بود که این ظرفیت تا 12 نفر قابل افزایش است، اظهارکرد: با اتمام کار ساخت مرکز آموزش داروسازی در مرودشت، دانشجویان این رشته در واحد بین‌الملل به محل جدید منتقل می‌شوند.
ایمانیه با بیان اینکه تعدادی از اساتید بازنشسته و شاغل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در واحد بین‌الملل نیز تدریس می‌کنند، خاطرنشان کرد: هزینه‌های واحد بین‌الملل از محل شهریه‌های اخذ شده از دانشجویان تامین می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به افزایش تورم، هر سال با تصمیم هیت امنا، مبلغی به شهریه اضافه می‌شود که غالبا درصد افزایش کمتر از تورم سالانه است.
رییس واحد بین‌المللی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز: سطح علمی دانشجویان واحد بین‌الملل تفاوتی با سایر دانشگاه‌ها ندارد
محمدرضا پنجه شاهین رییس واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 85 در جزیره کیش کار خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به مشکلات و تنگناهای موجود بر سرراه فعالیت این واحد دانشگاهی، خاطرنشان کرد: هم اینک بیش از 1050 دانشجو در سه رشته این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه امسال نیز 150 نفر دانشجو در این واحد پذیرفته شده‌اند، اظهارکرد: با توجه به نیازهای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی مجبور بودیم دانشجویان را پس از دو سال و نیم تحصیل برای فعالیت‌های آموزشی در واحدهای درمانی، به شهرهای شیراز و مرودشت منتقل کنیم.
پنجه شاهین هدف تاسیس این واحد دانشگاهی را افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی عنوان کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌های دانشگاه‌های دولتی در پذیرش دانشجو، این دانشگاه ایجاد شد تا بتوانیم زمینه حضور و تحصیل علاقه‌مندان این رشته‌ها را در کشور فراهم کنیم.
رییس واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه دانشجویان این واحد از لحاظ علمی با دیگر دانشگاه‌های مطرح کشور تفاوتی ندارند، افزود: هزینه هر ترم تحصیل برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و داروسازی 70 میلیون ریال و برای دانشجویان دندانپزشکی 80 میلیون ریال است.
پنجه شاهین ادامه داد: تمامی دانشجویان این دانشگاه در زمان تحصیل در کیش، ملزم به استفاده از خوابگاه هستند، مگر اینکه خانواده دانشجو در کیش سکونت داشته باشد.

تاریخ خبر یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲