اخبار / دانشگاهی / 90 درصد دانشجویان سپیده کاشانی از کارآفرینان هستند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

90 درصد دانشجویان سپیده کاشانی از کارآفرینان هستند

رئیس دانشکده فنی سپیده کاشانی بیرجند گفت: تعداد یک‌هزار و 500 دانشجو دختر در 14 کد رشته در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند که 90 درصد آنها کارآفرین هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فاطمه ابوالحسن‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت روز ازدواج اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه ارزش‌‌مدار و کارآفرین مطرح است.
وی ادامه داد: در جامعه هدفمند هیچ فردی بیکار نمی‌ماند مگر این‌که خودش بخواهد از استعداد و توانمندی‌های انسانی خویش بی‌بهره باشد.
رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای سپیده کاشانی بیرجند افزود: بیش از 90 درصد دانشجویان ما از قشر کارآفرین هستند که خوشبختانه این موضوع با نیاز جامعه در مسئله اشتغال هم‌خوانی دارد و ازسویی می‌تواند جلوی بسیاری از فسادهای بیکاری را بگیرد.
ابوالحسن‌نژاد به ترویج ازدواج ساده در بین دانشجویان اشاره و تصریح کرد: چند سال اخیر به‌ مناسبت‌های ملی و مذهبی ازدواج‌های دانشجویی صورت می‌گیرد که دانشکده سپیده کاشانی نیز در آن مشارکت داشته‌ است.
وی خاطر نشان کرد: آموختن علم، برای کسب معرفت است که این معرفت باید در تمام شئونات و امورات اجتماعی و انسانی باشد.
رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای سپیده کاشانی ادامه داد: هر جوان امروز ما در زندگی خود سه انتخاب دارد، انتخاب رشته‌تحصیلی، انتخاب شغل و انتخاب همسر که باید در هر مرحله از آن دقت لازم را داشته باشند و از کارشناسان مطلع مشورت بگیرند.
ابوالحسن‌نژاد یاد‌آور شد: توجه به اهمیت زندگی و مسئله ازدواج سبب شد تا امروز را برای برگزاری جشن آسمانی ازدواج و آشنایی دانشجویان جدید‌الورود با مسائل اجتماعی انتخاب کرده‌ایم تا زمینه‌ساز ترویج ازدواج سالم و ساده در بین دانشجویانی باشیم که در آینده مادران و نقش آفرینان جامعه ما می‌‌شوند.
وی به تحصیل حدود هزار و 500 دانشجوی در دانشکده سپیده کاشانی اشاره و اضافه کرد: در سال جاری این دانشکده در شش رشته جدید دانشجو پذیرفته است که در مجموع در 14 رشته علمی کاربردی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای سپیده کاشانی اذعان داشت: دانشجویان این دانشکده در رشته‌های کامپیوتر در دو گرایش نرم‌افزار و آی.تی، در دو رشته گرافیک،‌ در سه گرایش حسابداری مالی، تجاری و صنعتی، دو رشته معماری و شهرسازی، سه رشته طراحی فرش دست‌بافت مشغول به تحصیل هستند.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲