اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / 2 برابرشدن هدیه ازدواج نخبگان- اعطای هدیه فرزند اول به استعدادهای برتر به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

2 برابرشدن هدیه ازدواج نخبگان- اعطای هدیه فرزند اول به استعدادهای برتر

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از دو برابر شدن هدیه ازدواج نخبگان و استعدادهای برتر از سال آینده خبر داد و گفت: علاوه بر این از سال آینده هدیه اولین فرزند نیز به نخبگان و استعدادهای برتر اعطا می شود. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر نسرین سلطانخواه در حاشیه مراسم اهدای هدیه ازدواج به نخبگان و استعدادهای برتر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر میزان هدایای ازدواج نخبگان 5 میلیون ریال است، اظهار داشت: از سال آینده این میزان به 10 میلیون ریال افزایش می یابد.  اعطای هدیه اولین فرزند نخبگان از سوی معاونت علمی
وی اعطای هدیه اولین فرزند نخبگان را از دیگر تسهیلات این معاونت به نخبگان و استعدادهای برتر نام برد و در این باره توضیح داد: این هدیه از سال آینده پرداخت می شود و میزان و نحوه اهدای آن متعاقبا اعلام می شود.
  نحوه اعطای ودیعه مسکن به نخبگان
سلطانخواه با اشاره به اعطای ودیعه مسکن به استعدادهای برتر و نخبگان خاطر نشان کرد: افرادی که توانایی دریافت و پرداخت اقساط وام مسکن را ندارند، چنانچه دانشجوی دوره های تحصیلات تکمیلی و متاهل باشند می توانند از ودیعه وام مسکن استفاده کنند.
  وی با تاکید بر اینکه این دسته از افراد تا پایان تحصیلات خود می توانند از ودیعه وام مسکن بهره مند شوند، ادامه داد: این ودیعه به منظور رهن و یا اجاره مسکن است. این وام در تهران و شهرهای بزرگ 25 میلیون تومان است و برای سایر استانها از این میزان کمتر است.
  مشکلات خراسان رضوی برای راه اندازی دفتر استانی بنیاد نخبگان
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تعداد نخبگان این استان، اضافه کرد: در حالی که این استان از لحاظ دارا بودن تعداد نخبگان و استعدادهای برتر در رتبه سوم قرار دارد ولی از نظر راه اندازی دفتر استانی بنیاد نخبگان در رتبه 30 قرار گرفته است.
  سلطانخواه با بیان اینکه این بنیاد آمادگی دارد تا نخبگان این استان را تحت پوشش قرار دهد، یادآور شد: مسئولان این استان باید با جدیت بیشتر زمینه های لازم را برای راه اندازی این دفتر فراهم کنند.

تاریخ خبر جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱