اخبار / شورای عالی انقلاب فرهنگی / 16 هزار طلبه در سال تحصیلی جدید وارد حوزه می‌شوند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

16 هزار طلبه در سال تحصیلی جدید وارد حوزه می‌شوند

قم - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه علمیه قم از ورود 16 هزار طلبه در سال تحصیلی جدید به حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد فرخ فال پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال 16 هزار طلبه وارد حوزه می شوند که از این تعداد هزار طلبه در حوزه قم تحصیل خواهند کرد.

وی با اشاره به استقبال فراتر از توان حوزه اظهار داشت: تعداد متقاضی برای حوزه بسیار زیاد است اما ما به دلیل کمبود امکانات از جمله فضای آموزشی و محدودیت در مدارس نمی توانیم همه افراد را پذیرش کنیم.

مدیر حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه تعطیل بردار نیست، گفت: حتی در ایامی که به ظاهر حوزه مانند تابستان تعطیل است مبلغان و طلاب در تبلیغ و تحقیق به سر می برند و به بازآموزی می پردازند.

وی با اشاره به ایجاد سامانه جدید آموزش و مدیریت آموزشی در حوزه‌ تصریح کرد: در سال قبل دروس سطح عالی ساماندهی شد که بر اساس آن حضور طلاب در کلاس‌ های درس، اجباری است و کسانی که به دلایلی نتوانند در این کلاسها حضور داشته باشند باید حداقل نمره 16 را به دست بیاورند در صورتی که برای سایر طلاب از نمره 12 محسوب می شود.

فرخ فال با بیان اینکه امتحانات در حوزه علمیه قم و در سطوح مختلف در دو نیم سال به صورت متمرکز انجام خواهد شد اضافه کرد: این طرح در نیمه دوم سال تحصیلی پیشین در دروس فقه و اصول اجرا شد.

وی افزود: در سال جدید نیز برای دروس تفسیر پایه‌‌های 7 و 8 اجرا خواهد شد و در سالهای آتی پایه های دیگری را نیز در بر می گیرد.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به راه اندازی سامانه های"نجما و نجاه" و اتوماسیون اداری در حوزه علمیه قم بیان داشت: این سامانه می تواند به سراسر کشور تعمیم داده شود و تمامی مکاتبات از طریق اتوماسیون اداری صورت گیرد که موجب تحول در فرایند امور حوزه خواهد شد.

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱